Chaudfontaine

‘Natuurlijk mineraalwater voor iedereen’

08 februari 2018

Een unieke samenstelling zorgt ervoor dat het natuurlijk mineraalwater van Chaudfontaine geschikt is voor…iedereen. “Net daarom is het een aangewezen product voor zowel ziekenhuizen als woon- en zorgcentra”, klinkt het. Een blik op een aanbod met variëteiten op het vlak van smaak, volume, verpakking, maar ook inzake praktisch-commerciële oplossingen.

Zeg niet zomaar water tegen een natuurlijk mineraalwater. “Kenmerkend voor natuurlijk mineraalwater is dat het de mineralen en oligo-elementen bevat die het lichaam zo nodig heeft”, legt Priscilla Cornet, Senior Manager Shopper Marketing Institutional, Coca-Cola European Partners uit.

“De hoeveelheden hiervan durven soms sterk verschillen tussen de diverse waters die men op de markt aantreft. Zo zijn er waters die wel het label ‘mineraalwater’ dragen, maar verder erg weinig mineralen bevatten. Anderen zijn dan weer sterk gemineraliseerd, wat hen niet voor iedereen geschikt maakt, laat staan voor dagelijks gebruik. Chaudfontaine is een licht gemineraliseerd water, waardoor het beste van twee werelden gecombineerd wordt. De nutritionele bestanddelen die het lichaam zo nodig heeft zijn aanwezig, maar ook weer niet overmatig waardoor Chaudfontaine uitermate geschikt is voor dagelijks gebruik op elke leeftijd.”

Dehydratatie tegengaan

Op basis van criteria die vastgelegd zijn door de Hoge Gezondheidsraad mag Chaudfontaine zich ‘geschikt voor babyvoeding’ noemen. “Ook zwangere vrouwen kiezen best voor water met weinig nitraten en minerale zouten”, stelt Priscilla Cornet. “Ons licht gemineraliseerd water blijft keurig binnen de voorgeschreven limieten. Deze eigenschap zorgt er ook voor dat Chaudfontaine zeer geschikt is voor ouderen. Meer nog dan bij andere leeftijdsgroepen is voldoende drinken essentieel voor hen. Dehydratatie is niet zonder gevaren en kan vooral bij ouderen leiden tot ernstige gezondheidsklachten.”

Flexibele formules

“Precies omdat we verschillende soorten waters in ons drankenportfolio hebben, is ons doel publiek erg ruim”, vervolgt Priscilla Cornet. “Voor ieder wat wils, zeg maar. Zo hebben we door het toevoegen van koolzuurgas ook een licht bruisend of bruisend natuurlijk mineraalwater. Sinds enige tijd bieden we ook gearomatiseerde waters aan. Deze bevatten, voor alle duidelijkheid, suikers noch calorieën, daarin zijn we consequent. Maar natuurlijke aroma’s bezorgen ze wel een aparte smaak. De diversiteit zit hem ook in de formaten, 25cl, 50cl of 1l, de soorten verpakkingen (glazen fles of petfles) en het soort dop: kroonkurk, schroefdop of sportdop. Al deze variëteiten slaan de brug tussen een sterk product en de specifieke wensen van de consument.”

“Onze klanten kunnen ook rekenen op een oplossing op maat”, besluit Priscilla Cornet. “Wil men verdelers met onze waters plaatsen, dan bestaan verschillende commerciële formules. Wie dat wil, kan het gros van het werk aan ons overlaten. Van het onderhoud van de toestellen tot de bevoorrading.”